Açıklar Un - Ekmeğin Faydaları

Ekmeğin Faydaları

  • İçeriğindeki kompleks karbonhidratlarla kan şekerini dengede tutar, tatlı isteğini azaltır.
  • Meyve ve sebze gibi vitamin kaynağıdır (B1, B6 ve niasin kaynağı).
  • Yağ oranı çok düşüktür hatta yağ içermez.
  • Tam buğday ekmeğinin çiğneme süresi daha uzun olduğundan daha çabuk doygunluk hissedersiniz.
  • Madensel tuz ve vitamin ihtiyacını karşılar.
  • Organizmanın işlevi için gerekli bütün yararlı elemanları içerir.
  • Yapısında demir bulunduğundan kan yapar. Kansızlığa karşı ilaçtır.
  • Kemiklerin büyümesini sağlayan kalsiyum ekmekte bol miktarda bulunur. Çocuklara ve yetişme çağındakilere yedirilen ekmek onların gelişmelerini sağlar.
  • Organizma için çok gerekli bir madensel tuz olan fosfor ekmekte de bulunur. Bilindiği gibi fosfor cinsel gücü arttırır. Bazı uzmanlar az gelişmiş ülkelerdeki hızlı nüfus artışını bu ülkelerde fazla ekmek yenmesine bağlarlar.
  • İçinde şeker ve nişasta vardır. Bu yüzden kalorisi yüksektir. Ağır işlerde çalışan beden işçilerinin dostudur.
  • B vitamini sayesinde zihinsel yorgunlukları da giderir.
  • Ekmekte selüloz vardır. Bu özelliğiyle tok tutar.
  • Doyurucudur.

Copyright © AÇIKLAR UN SANAYİ 2011. Bu sitenin Tüm telif Hakkı AÇIKLAR UN SANAYİ'ne aittir.
Site içerisinde kullanılan görsel ve/veya yazılar firma tarafından izin verilmedikçe kullanılamaz.